Ezek csak a felhőket nézik... Nem is értenek az időjáráshoz... Hazudnak... és így tovább, folytathatnám azokat a bölcsességeket, amiket "meteorológus-tanononcként" végig kellett hallgatnom. 

De miért gondolják ezt rólunk, tettem fel a kérdést többször is magamnak, és minden alkalommal a következő eredményre jutottam:


Amit az emberek nem ismernek, vagy nem értenek, az nem lehet más, csak humbug,
találgatás, jobb esetben varázslat, jóslás. Ja, időjóslás például...

Úgy döntötem, hogy nem szeretném, ha később olyanok mondanának véleményt a munkámról, szakmámról, aki nem tud megkülönböztetni egy anemométert, egy barométertől. Ezért amikor megkerestek, hogy tartanék-e rendhagyó földrajzórákat, természetesen -

- igent mondtam. 

Azóta előadásról-előadásra kidolgoztam a felső tagozat, illetve a gimnázium földrajz kerettanterveiben meghatározott meteorológia-anyaghoz tartozó, érdekességekkel és bemutatóeszközökkel felturbózott előadásaimat:

Az ötödikeseknek lehet beszélni a meteorológiai elemekről, azok kialakulásáról, 
méréséről,

Ötödikesek a csapadékmérőgenerációkkal


hatodikban pedig szó esik a meteorológiai elemek felszínformáló hatásairól.

A hetedik és nyolcadik osztályra jut a klimatológia, aminek a legizgalmasabb része nyolcadikban Magyarország - Pannon- - klímájának felfedezése, 

                              


és kilencedikben már jobban belemegyünk például a felhőosztályozásba, súrolva a chemtrail-mondakört, és érintjük az alapvető előrejelzési módszereket is.

Persze van olyan is, amikor több évfolyam diákjait kell lekötnöm. Ekkor nem tudok a földrajz anyaghoz fordulni, így kénytelen vagyok tényleg érdekes dolgokról beszélni, úgy mint zivatarokról, lejtőviharokról, viharciklonokról, vagy épp tudománytörténetről, esetleg népi meteorológiáról.

Amikor pedig megcsörren a telefon, vagy érkezik egy e-mail, hogy szeretnék, ha náluk is tartanék egy előadást, a válasz mindig az, hogy természetesen.

És még egyszer, miért? 

Azért, mert úgy gondolom, hogy minden tudásmorzsa, amit átadok, segít a gyerekeknek értékes felnőtté válni, aki nem húzza gúnyos mosolyra a száját a meteorológus szó hallatán.